کسب مدال برنز بوکس در المپیک به آرزو تبديل شده است.

«محمدحسین قنبرپور» در گفت‌وگو با دنیای هوادار مطرح کرد:کسب یک مدال برنز در بوکس به آرزو تبديل شده استمیدان المپیک، سراب همیشگی و رویای دست نیافتنی بوکس ایران بوده است!

محمدرضا ولی‌زاده
دبیر تحریریه
محمدحسین قنبرپور، تنها مربی بین‌المللی دوستاره بوکس استان البرز درباره وضعیت بوکس ایران در عرصه‌های بین‌المللی و جایگاه کنونی در قاره کهن و در نهايت رویداد اول ورزش دنیا یعنی المپیک، با روزنامه دنیای هوادار گفت‌وگویی انجام داد. 

محمدحسین قنبرپور تنها مربی بین المللی بوکس البرز 


محمدحسین قنبرپور گفت: با عنایت به حضور آقایان دانیال شه بخش و شاهین موسوی دو نماینده بوکس ایران در المپیک توکیو، که متاسفانه در مقابل حریفان خود مغلوب و از دور رقابت‌ها حذف شدند، نابرابري تعداد بازی رقبا و تعدد شرکت در تورنمت های بسیار که باعث آبدیده شدن بوکسور ها می‌شود، یکی از عوامل مهم در این رویداد تلقی می‌گردد. 
وی افزود: آرزوی کسب حتی یک مدال برنز المپیک در بوکس، به افسانه تبديل شده است. 
قنبرپور خاطرنشان کرد: این آرزوی بغض انگیز از ابتدای راه اندازی این ورزش در ايران در سال ۱۳۲۴ که منجر به اولین حضور بوکس ایران در المپیک ۱۹۴۸ لندن شد تا زمان ما ادامه دارد، تا جایی که اصحاب بوکس دلخوش به تعداد بیشتر سهمیه و فقط حضور در ادوار المپیک می‌باشند.  
مربی بین المللی بوکس البرز اظهار داشت: نمی‌توان گناه این ناکامی‌ها را به گردن شخص خاصی انداخت؛ زیرا از عوامل بسیاری در این ناکامي می‌توان نام برد. 
وی ادامه داد: نکته اول عدم برگزاري جلسات متعدد تخصصی با خروجی مشخص و ارزيابي امور در جهت ریشه یابی تمامی ارکان و تصویب مصوبات و پیگیری آن‌ها است، همچنین رایزنی و مشاوره‌ از کشورهای صاحب نام بوکس دنیا و احثای پارامترهای آن‌ها در راه موفقیت مستمر و کسب مدال در ادوار المپیک .
قنبرپور بیان کرد: از طرفی، استفاده‌ بلند مدت از مربیان تراز اول بوکس از کشورهای جدا شده از شوروی سابق، زیرا از قدیم الایام سبک بوکس ايران نشات گرفته از روس‌ها می باشد، همچنین برگزاري کلاس‌های بازآموزی توسط مربیان شاخص دنیا در استان‌های صاحب بوکس در ایران هم بسیار تاثیرگزار است.
وی ادامه داد: از طرفی اعزام متعدد بوکسورهای ایرانی به مسابقات با کیفیت بین‌المللی و رقابت‌ با تیم های تراز اول دنيا و برگزاری تورنمنت‌های معتبر در ایران با دعوت از تیم‌های صاحب‌ نام دنیا و اعلام جوايز نقدي به منظور حضور  نفرات اصلی آنان و نداشتن کرسی و جايگاه کليدی در فدراسیون جهانی و کنفدراسیون بوکس آسیا نیز می‌تواند در شرایط حساس حائز اهمیت تلقی گردد.
وی در پایان اظهار کرد: در خاتمه جا دارد از تلاش‌های برادر عزیزم آقای حسین ثوری ریاست محترم فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران، جناب حمید قبایی زاده دبير سخت کوش فدراسیون، سرمربی محترم تیم ملی استاد استکی، قهرمانان بی ادعای تیم ملی و تمامی زحمتکشان بوکس ایران صمیمانه قدردانی نمایم.

تاریخ درج: 1400/5/14

ارسال نظر 
نام شما :
آدرس ایمیل :
متن پیام  :

   
تصویر امنیتی